Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015

Tένις: Το forehand σε κίνηση του Djokovic

 1. Κοιτώντας πάνω από τον αριστερό του ώμο, ο Djokovic φέρνει τη ρακέτα του πίσω και ψηλά για να προετοιμάσει το χτύπημα.

Ο Djokovic πρέπει να τρέξει αρκετή απόσταση για το χτύπημα αυτό, οπότε χρειάζεται να κινηθεί γρήγορα. Με το που θα δει από ποια κατεύθυνση έρχεται η μπάλα, αμέσως γυρίζει το σώμα και εστιάζει στην μπάλα κοιτάζοντας πάνω από τον αριστερό του ώμο. Τα πόδια του είναι στραμμένα προς την κατεύθυνση που πρέπει να τρέξει και το κεφάλι του γυρισμένο προς την μπάλα. Ο Djokovic σηκώνει το κεφάλι της ρακέτας του ψηλά και προς τα πίσω και ετοιμάζεται για ένα γρήγορο άνοιγμα, χρησιμοποιώντας semi-Western λαβή.

2. Διατηρώντας καλή στάση, περιστρέφει γοφούς και μέση ώστε να προετοιμάσει ένα δυνατό χτύπημα μετά το άνοιγμά του.

Πιθανόν να σου έχουν πει να κινείστε με μικρά βήματα, όταν παίζετε. Τα βηματάκια είναι ιδανικά, όταν βρίσκεστε κοντά στην μπάλα, αλλά όμως όταν πρέπει να καλύψετε πολύ έδαφος, θα πρέπει πραγματικά να τρέξετε διατηρώντας την σωστή σου στάση, όπως κάνει ο Djokovic. Έχει ακόμη το βλέμμα του πάνω από τον ώμο του προς την μπάλα και έχει στρίψει ακόμη περισσότερο τους ώμους τόσο, που να μπορεί κανείς να δει την πλάτη του. Αυτή η περιστροφή γοφών και μέσης, είναι το κλειδί τόσο για την ταχύτητα στη ρακέτα, όσο και για control.

3. Ο Djokovic ρίχνει το κεφάλι της ρακέτας και λυγίζει τα γόνατά του πιο χαμηλά για να απορροφήσει τη δύναμη του μεγάλου βηματισμού του.

O Djokovic αρχίζει να ρίχνει προς τα κάτω το κεφάλι της ρακέτας του και ξεκινά το άνοιγμα (swing). Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σύγχρονους παίκτες να χτυπούν την μπάλα με ανοικτό stance και να σηκώνονται από το έδαφος όσο ανοίγουν την ρακέτα. Εδώ όμως είναι διαφορετική περίπτωση αφού το forehand είναι πάνω στην κίνηση. Ο Djokovic χρησιμοποιεί κλειστό stance, γιατί δεν έχει χρόνο για κάτι άλλο και τα γόνατά του λυγίζουν ακόμη περισσότερο όσο ανοίγει, ώστε να απορροφήσει τη δύναμη του τρεξίματος. Διοχετεύει όλη αυτή την ταχύτητα και κίνηση στην αιώρηση της ρακέτας του.

4. Λυγίζει ακόμη περισσότερο ενώ ανοίγει τους ώμους του και ξεκινά να επιταχύνει τη ρακέτα του.

Ενώ αρχίζει να επιταχύνει τη ρακέτα προς τα εμπρός, ο Djokovic λυγίζει ακόμη περισσότερο. Αν και έφερε τα πόδια του με απότομη κίνηση σε αυτή τη θέση, το πάνω μέρος του σώματός του παραμένει χαλαρό κατά τη διάρκεια του ανοίγματος. Οι ώμοι του αρχίζουν να ανοίγουν, καθώς επαναφέρει το σώμα του από την περιστροφή γοφών και μέσης και το πίσω μέρος από την λαβή της ρακέτας (τάπα ρακέτας) δείχνει την μπάλα που έρχεται προς το μέρος του.

5. Με τα πόδια και τη λεκάνη του ακόμη στραμμένα στο πλάι, ο Djokovic διοχετεύει την ενέργεια και την ορμή στο χτύπημα της μπάλας.

Όταν αποκρούει την μπάλα, δεν την χτυπά απλά, αλλά επιδιώκει την δυνατή επαφή, ώστε να μπορεί να απορροφήσει τη δύναμη του χτυπήματος του αντιπάλου του. Όλη του η ενέργεια πηγαίνει στο γήπεδο. Χτυπάει την μπάλα πιο πολύ στο πλάι του σώματός του, ώστε να διοχετεύσει την ορμή στο forehand. Οι ώμοι του εν μέρει δείχνουν το φιλέ, αλλά τα πόδια του και η λεκάνη του παραμένουν στραμμένα στο πλάι. Το κεφάλι του είναι σταθερό. Το σημείο επαφής είναι τέλειο, με απόλυτη ισορροπία και δύναμη πάνω στη μπάλα.

6. H περιστροφή προς το φιλέ τον βοηθά να διατηρήσει την ισορροπία του.

Ο Djokovic συνεχίζει να λυγίζει πιο χαμηλά, ενώ αρχίζει να σταματά και γυρνά προς το φιλέ. Αυτό τον βοηθά να διατηρήσει την ισορροπία του. Το χέρι, που έχει την ρακέτα, περιστρέφεται λίγο και η αιώρηση της ρακέτας του κινείται ελαφρά προς τα πάνω. Αυτό συμβαίνει γιατί έχει βάλει πολύ topspin σε αυτό το δύσκολο down-the-line χτύπημα

7. Από σχεδόν καθιστή θέση, ο Djokovic συνεχίζει την κίνηση (follow through) με πολλή δύναμη.

Χρειάζεται πάρα πολύ δύναμη για να μπορέσει κανείς να σταματήσει γρήγορα και τελείως μετά από τόση ταχύτητα. Ο Djokovic μοιάζει να κάθεται σχεδόν στην φωτογραφία αυτή, σαν να είχε μία καρέκλα πίσω του. Το κλείσιμο της ρακέτας του (follow through) είναι πάνω από το κεφάλι του αντί να είναι πίσω από τον αντίθετό ώμο του, γιατί το χτύπημα είναι πάνω στην κίνηση με κλειστό stance.

8. Τελειώνοντας την αιώρηση της ρακέτας, το δεξί του πόδι τον ωθεί ξανά στη βασική θέση.

Ο Djokovic τελειώνει την αιώρηση (swing) και ξεκινά να επανέρχεται σχεδόν ταυτόχρονα. Το δεξί του πόδι ξεκινά να τον ωθεί προς το κέντρο του γηπέδου για το επόμενο χτύπημα. Το αριστερό του χέρι λειτουργεί σαν αντίβαρο και τον βοηθά στο να μην φύγει πολύ προς την πλάγια γραμμή (sideline).